fredag 3. april 2009

Denne kinesiske sangen klarer du å synge

Her er en enklere utgave av en kinesisk sang som følger melodien til "Fader Jacob" (skrevet i pinyin, men uten markører for tonefall/trykk).

Prøv om du klarer å synge denne sangen!


ke ai de dong wu
(søte dyr)


liang zhi lao hu, liang zhi lao hu
(to tigere, to tigere)

pao de kuai, pao de kuai
(løper fort, løper fort)

yi zhi mei you er duo
(en har ikke ører)

yi zhi mei you wei ba
(en har ikke hale)

zhen qi guai, zhen qi guai
(det er rart, det er rart)

3 kommentarer:

  1. Nå orker ikke familien min lenger at jeg synger på denne sangen, men samtidig får jeg den ikke ut av hodet! Hva gjør jeg, har du et kjerringråd.

    SvarSlett
  2. Ja, et kjerringråd skal du få! Det er bare å si til familien at de må synge med! Og kanskje dere kan synge flerstemt??

    SvarSlett
  3. Denne klarte jeg, men antagelig ville ikke en kineser ha forstått uttalen min....haha!!

    SvarSlett